1 Haziran 2023, Güncelleme: 2 Ağustos 2024
Yönetilen Hizmet Sağlayıcıları (MSP’ler), müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılama konusunda kritik bir sorumluluğa sahiptir ancak konu siber güvenlik olduğunda bu zor olabilir. Bugün siber güvenliğin durumu karmaşık ve bu alanda yapılacakları belirlemek biraz zor olabilir. Son bulmayacak gibi görünen bir siber güvenlik yetenek eksikliği, birçok şirketin güvenlik departmanındaki çalışanların daha fazla mesai yapmasına neden olabiliyor. Giderek daha karmaşık hale gelen ürün ve çözümler genellikle verimsizliğe yol açıyor ve saldırganlar yöntem ve tekniklerinde ustalaşmaya devam ederek siber direnci yüksek bir siber güvenlik departmanına olan ihtiyacı daha da önemli hale getiriyor.
Bu siber güvenlik zorluklarına rağmen MSP’ler, müşterilerinin ihtiyaç duyduğu siber güvenlik hizmetlerini tam olarak sağlamak için doğru uzmanlığa veya bilgiye sahip olmayabilir. Sonuç olarak, müşterilerine sağlayabilecekleri siber güvenlik hizmetlerini tamamlayan ve daha kapsayıcı ek destek aramaları gerekiyor.
Son birkaç yılda ortaya çıkan önemli bir çözüm, XDR, yani Genişletilmiş Algılama ve Yanıttır (Extended Detection and Response). Bunlar, çalışmları merkezileştirip kolaylaştırdıkları için birçok BT ve güvenlik ekibinin benimsemeye çalıştığı genişletilmiş algılama ve yanıt hizmetleridir. Müşterilerine daha iyi hizmet vermek isteyen MSP’ler için bir XDR çözümüne sahip olmak gerekli bir değerlendirme olabilir. Aksi takdirde, müşterilerini siber güvenlik tehditlerinin artan karmaşıklığıyla başa çıkmak için daha donanımlı olan diğer sağlayıcılara kaptırabilirler.
Bu yazıda, XDR’nin avantajlarını, BT ve güvenlik ekiplerinin XDR yeteneklerinde ne aradığını ve MSP’lerin müşterilerine hizmet vermek için XDR’den nasıl yararlanabileceğini keşfedeceğiz.
XDR, bulut, hibrit ve şirket içi kaynaklar dahil olmak üzere farklı ortamlardan birden fazla veri kaynağını bir araya getiren nispeten yeni bir siber güvenlik teknolojisidir. Geleneksel EDR çözümlerini genişletir, genellikle mevcut güvenlik teknolojilerinin üzerinde yer alır ve aşağıdaki avantajları sunar;
XDR, tüm ortamlarda merkezi bir güvenlik görünümü sağlayarak tehditlerin gerçek zamanlı olarak algılanmasını ve bunlara yanıt verilmesini kolaylaştırır. Bu güvenlik veri kaynaklarını birleştirerek, uzlaşma veya olay durumunda hızlı hareket etmek için müşterilerinizle birlikte çalışabilirsiniz.
Bir MSP, müşterilerinizin BT ve güvenlik ekiplerinin görev ve sorumluluk yükünü hafifletmek için tasarlanmıştır. XDR, güvenlik ekipleri üzerindeki iş yükünü azaltmak ve tehdit algılamanın doğruluğunu artırmak için önemli süreçleri otomatikleştirir.
Bir XDR çözümü, birçok MSP istemcisinin karşılaştığı önemli sorunlardan birkaçını da hafifletebilir. Bu içerir:
MSP’ler genellikle farklı güvenlik araçlarından aldıkları çok sayıda uyarı karşısında şaşkına dönerler. Ancak XDR, güvenlik analizini merkezileştirerek ve veri kaynaklarını bir araya getirerek oluşturulan gürültü miktarını azaltabilir.
MSP istemcileri, birden çok araç, hizmet veya teknoloji sağlayan birden çok ürüne sahip olabilir. Ancak, bir XDR çözümü sunarak, müşterileriniz için genel ürün yönetimini iyileştirebilecek tek ürünlü bir ortam oluşturmaya daha yakın olursunuz.
Sonuç olarak bir XDR çözümüyle, MSP istemcilerinin birden fazla çok karmaşık siber güvenlik ürünüyle yoğun bir şekilde meşgul edilmesi daha az olasıdır ve BT ve güvenlik ekiplerinin kritik yüksek öncelikli görevlere odaklanması için daha fazla zaman yaratabilir. Bunlar, genellikle bir şirketin bir MSP ile çalışma kararını yönlendiren son derece önemli avantajlardır.
MSP istemcileri artık güvenlik yığınlarına ekleme yapmak istemiyor. Bunun yerine ürün ortamlarını basitleştirmeyi ve müşterilerinin siber güvenlik ihtiyaçlarını karşılayan entegre bir çözüm sağlayabilecek MSP’leri arıyorlar. Yalnızca araç, teknoloji ve veri kaynaklarının sayısını artırmaları gerektiğini düşünenler geride kalacak.
Yeni bir strateji değişikliği gerekiyor ve XDR çok önemli bir bileşen olabilir. Yakın tarihli bir IDC raporuna göre, BT güvenlik uzmanlarının %74’ü zaten XDR kullanıyor veya önümüzdeki 12-18 ay içinde kullanmayı planlıyor. Rapor ayrıca, XDR’nin her büyüklükteki kuruluş için en önemli siber güvenlik yatırım önceliği olduğunu ortaya koydu. Katılımcılar ayrıca, bir satıcı tarafından sunulan önceden oluşturulmuş entegrasyonlara sahip tek satıcılı hepsi bir arada XDR çözümünü kullanma tercihlerini bildirdiler.
XDR’yi bir MSP hizmetinin parçası olarak entegre etmek, güvenlik tekliflerini düzene koymalarına ve müşterilere tek satıcılı bir çözüm sunmalarına olanak tanır. Bu, stratejik bir ortak olmanın anahtarıdır ve faturalandırma ve fiyatlandırma modellerine dayalı olarak birincil gelir kaynağı olabilir. MSP’ler, müşterinin ihtiyaçlarına bağlı olarak olay başına veya veri başına faturalandırabilir.
MSP’ler, tekliflerini genişleterek, belirlenen önceliklerine göre müşterilere istedikleri şekilde hizmet vermek için yeni bir fırsat yakalayabilirler. XDR’yi erken benimseyenler elde tutma, net yeni iş ve daha fazlasında bir gelişme görebilir.
Bir siber güvenlik ortağıyla çalışan MSP’ler, müşterilerinin çoğu için bir siber olayı tespit etme, yanıt verme ve kurtarma yeteneğine sahip etkili bir siber güvenlik departmanına sahip olma mücadelesine neden olan güvenlik yeteneği eksikliği gibi ortak bir sorunu çözebilir. Ayrıca, özellikle odak noktaları öncelikle BT hizmetleriyse, MSP’lerin güvenebileceği siber güvenlik uzmanı da olabilir. Doğru uzmanlık veya bilgi olmadan, MSP’ler müşterilerinin neye ihtiyacı olduğunu veya siber güvenlik endişelerini uygun şekilde nasıl ele alacaklarını bilemeyebilir.
Bitdefender, MSP’lerin merkezileştirilmiş görünürlük ve basitleştirilmiş algılama ve yanıt yetenekleri sunarak ve bulut, hibrit ve şirket içi ortamlarda birden çok veri kaynağını birleştirerek müşterilerine kapsamlı siber güvenlik hizmetleri sunmasını sağlayan XDR hizmetleri sunar. Bu, farklı güvenlik katmanlarındaki etkinlikleri otomatik olarak analiz edip ilişkilendirerek aşırı uyarı yüklemesi, ürün karmaşıklığı ve tekrarlanan görevler gibi önemli zorlukları ele alır. Uyarılar, inceleme için entegre kanıtlarla daha etkili bir şekilde çözülebilirken, otomasyon da tekrarlayan görevleri azaltarak operasyonel verimliliği artırabilir.
17 Mart 2022
17 Mart 2022
17 Mart 2022
1 Temmuz 2022