24 Ağustos 2022, Güncelleme: 2 Ağustos 2024
Siber dolandırıcılık yöntemleri gün geçtikçe şekil değiştiriyor. Dolandırıcılar bu sefer de bilinen teknoloji şirketlerinin sahte teknik servis elemanı gibi davranarak tüketicilerin kimlik bilgilerini ve paralarını çalmayı amaçlıyor. Kendilerini sahte teknik servis elemanı olarak tanıtan dolandırıcıların genellikle yaşlı tüketicileri hedef aldığını belirten Bitdefender Antivirüs’ün Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, uzaktan bilgisayara erişim izni ya da telefona gelen iki faktörlü doğrulama SMS’ini elde etme gibi amaçlarla kullanılan bu yöntemle cihaza ve hesaplara erişilmeye çalışıldığını belirtiyor.
Son zamanlarda internet üzerinden yetkili servis ilanı vererek ya da tüketicin talebi olmadan iletişime geçerek teknik servis elamanı gibi davranan siber dolandırıcılar, kullanıcıların kredi kartı bilgilerine ya da diğer değerli kişisel verilerine ulaşmak için onları uzak masaüstü bağlantısını mümkün kılan yazılımları yüklemeye ya da kimlik avı sitelere girmeye zorluyor. Siber dolandırıcıların genellikle yaşlıları hedef aldığını belirten Bitdefender Antivirüs’ün Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, “Dolandırıcılar cihaza acil müdahale gerektiğini iddia ederek tüketicilerin korkularından yararlanıyor ve büyük teknoloji şirketlerinde çalışıyormuş gibi davranıyor.” ifadelerinde bulunarak teknik servis dolandırıcılığının nasıl anlaşılacağını ve neler yapılması gerektiğini paylaşıyor.
Sahte teknik servis dolandırıcıları, özellikle internet ve cihaz kullanımında yeterince bilgiye sahip olmayan yaşlı kişilere ulaşıyor. Bilinen şirketlerin isimlerini kullanıp karmaşık ve teknik bir dille yaşlı internet kullanıcılarıyla iletişime geçen dolandırıcılar, bilgisayar ve telefonlar dahil olmak üzere tüm cihazlar ile ilgili acil bir desteğe ihtiyacın olduğuna kullanıcıyı inandırıyor. Alev Akkoyunlu, teknik servis dolandırıcılığının 4 yaygın belirtisini sıralıyor.
Dolandırıcılar, kullanıcıları acil teknik servis desteğine ihtiyacı oldukları gibi sebeplerle arayabiliyor, SMS ya da e-posta atabiliyor. Bu tür acil durumlar her zaman dolandırıcılar tarafından uydurulmuş oluyor. Bu tarz iletişim karşısında kullanıcıların soğuk kanlı kalması gerekiyor. Aksi takdirde kullanıcılar telaşa kapılıyor ve tüm kişisel verilerini dolandırıcılarla paylaşabiliyor.
Bilgisayarınızda, telefonunuzda veya tabletinizde bir virüs veya başka bir kötü amaçlı programın cihazınıza bulaştığını belirten bir açılır pencere veya mavi ekran belirir.
Sizinle iletişime geçen kişi, teknik yardım veya güvenlik yazılımı almak için hemen ücretsiz bir numarayı aramanızı veya bir bağlantıya tıklamanızı ister.
Çoğu zaman sizinle iletişime geçen dolandırıcı yazışma dilinde birçok dil bilgisi hatası yapar ve kelimeler özensiz seçilmiştir.
Her zaman kimlik hırsızlığına ve uzaktan erişim yazılımlarına karşı güvenlik yazılımı kullanılması gerektiğini söyleyen Bitdefender Antivirüs’ün Türkiye distribütörü Laykon Bilişim’in Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, paranızı, verinizi ve kimlik bilgilerinizi ele geçirmeye çalışan teknik servis dolandırıcılığına maruz kalmamak için 9 öneride bulunuyor.
29 Haziran 2022
29 Haziran 2022
28 Mayıs 2024