Bu makalemizde kurumsal antivirüs çözümlerimizde kullanıcılarda otomatik tarama ayarlarının nereden yapılabileceğini bulabilirsiniz.


  1. Gravityzone panelimize giriş sağladıktan sonra soldaki menüden Policies sekmesine gelip kullanmak, değiştirmek istediğimiz policyi açıyoruz.
  2. Antimalware sekmesinin altında On-Demand seçeneğine tıklıyoruz.
  3. Scan Tasks kısmında Add diyerek nasıl bir tarama ayarlamak istediğimizi seçiyoruz.
  4. Gelen sayfada Details kısmından tarama görevine bir isim verebiliriz. İstersek taramadan sonra bilgisayarı kapat diyebiliriz.
  5. Scheduler kısmından taramanın ilk olarak hangi tarih ve saatte başlayacağını seçebilir, tarama sıklığını ayarlayabilir (haftada bir, üç günde bir vs), o sırada hedef makine kapalı ise taramanın makine açıldığı an başlamasını sağlayabiliriz.
  6. Scan options kısmında tarama seçeneklerinde taramanın seviyesini seçebilir, Custom diyerek neleri taraması gerektiğini belirleyebiliriz.
  7. File Types kısmında hangi dosya türlerini taramak istediğimizi belirleyebiliriz.
  8. Archives kısmında arşiv dosyalarını tarasın mı taramasın mı, mb ve derinlik belirleyebiliriz.
  9. Miscellaneous kısmında çeşitli ayarlamaları yapabiliriz. Rootkitler taransın, keyloggerlar taransın vb.
  10. Actions kısmında virüslü dosya bulduğunda, şüpheli dosya bulduğunda hangi aksiyonları almasını istediğimizi seçebiliriz.